فولاد ضد زنگ به دلیل دوام، مقاومت در برابر خوردگی و جذابیت زیبایی یکی از محبوب‌ترین مواد مورد استفاده در صنایع مختلف است. اما آیا می‌دانستید که می‌توان ورق‌های استنلس استیل رنگی نیز تولید کرد؟ ورق‌های رنگی استنلس استیل جدیدترین ترند بازار بوده و ظاهری منحصر به فرد و مدرن را به هر پروژه‌ای ارائه می‌دهند.

ورق‌های رنگی استنلس استیل با اعمال یک فیلم یا پوشش رنگی بر روی سطح فولاد ضد زنگ تولید می‌شوند. این فیلم یا روکش در رنگ‌های مختلفی مانند طلایی، رزگلد، مشکی، آبی، سبز و بسیاری رنگ‌های دیگر موجود است. فیلم رنگی با استفاده از روش‌های مختلفی مانند PVD (رسوب بخار فیزیکی) و آبکاری الکتریکی اعمال می‌شود. در ادامه به صورت مختصر به بررسی پاسخ به سؤال «ورق استیل رنگی به چه روشی تولید می‌شود؟» می‌پردازیم.

مراحل مربوط به تولید ورق‌های فولادی ضد زنگ رنگی

فرآیند تولید ورق‌های فولادی ضد زنگ رنگی شامل چندین مرحله است. هر کدام از مراحل بسیار مهم بوده و بخش از فرآیند تولید ورق استنلس استیل رنگی را پوشش می‌دهند. در ادامه همراه با مجموعه استیل آروین به بررسی 4 مرحله از مهم‌ترین مراحل تولید ورق‌های استیل رنگی می‌پردازیم.

1- آماده سازی سطح ورق استیل؛ آلاینده‌ها کیفیت نهایی کار را کم می‌کنند!

اولین مرحله در تولید ورق‌های رنگی فولاد ضد زنگ، آماده سازی سطح است. آماده سازی سطح ورق شامل تمیز کردن سطح فولاد ضد زنگ برای حذف هرگونه گرد و غبار، روغن یا سایر آلاینده‌ها است. پس از پاک شدن سطح ورق، سطح باید قبل از مرحله بعدی کاملا تمیز و خشک شود.

2- اعمال فیلم یا پوشش رنگی؛ بهترین روش را به کار ببرید!

مرحله بعدی استفاده از فیلم یا پوشش رنگی روی سطح فولاد ضد زنگ است. پوشش رنگی ورق به دو روش PVD و آبکاری انجام می شود. در روش PVD یا رسوب بخار فیزیکی، فرآیندی است که در آن بخار فلزی بر روی سطح فولاد ضد زنگ رسوب می‌کند تا یک فیلم رنگی تشکیل دهد. در این فرآیند، فولاد ضد زنگ در یک محفظه خلاء قرار می‌گیرد سپس بخار فلز روی سطح فولاد ضد زنگ متراکم شده و فیلم رنگی را تشکیل می‌دهد.

اما روش آبکاری، فرآیندی است که در آن یک فلز با استفاده از جریان الکتریکی بر روی سطح فولاد ضد زنگ رسوب می‌کند. در روش آبکاری، فولاد ضد زنگ در حمامی حاوی یون‌های فلزی غوطه‌ور می‌شود. سپس یک جریان الکتریکی اعمال می‌شود تا یون‌های فلزی روی سطح فولاد ضد زنگ رسوب کنند.

لازم به ذکر است نوع روش رنگی کردن ورق استیل بر قیمت آن اثرگذار است. در صورت تمایل به دریافت قیمت انواع ورق استیل رنگی، قیمت ورق استیل 304، ورق استیل 316 و دیگر انواع محصولات استنلس استیل می‌توانید با کارشناسان مجموعه استیل آروین تماس بگیرید.

3- کنترل کیفیت؛ مرحله‌ای مهم و حساس!

سومین مرحله از فرآیند تولید ورق های استنلس استیل رنگی، مرحله مهم و ضروری کنترل کیفیت است. این مرحله شامل بازرسی ورق های رنگی فولاد ضد زنگ برای اطمینان از مطابقت با مشخصات و استانداردهای مورد نیاز است. دریافت استانداردهای بین المللی، برای ورود به مرحله بعدی و رسیدن به دست مصرف کنندگان بسیار مهم است.

4- بسته‌بندی و حمل و نقل؛ مسیری برای رسیدن به دست مشتری!

مرحله نهایی تولید ورق‌های رنگی استنلس استیل بسته بندی و ارسال محصول به مشتری می‌باشد. ورق های استنلس استیل رنگی به دقت بسته‌بندی می‌شوند تا در بهترین شرایط ممکن به دست مشتری برسند.

لازم به ذکر است که محصولات استنلس استیل در ایران از جمله محصولات وارداتی است. بر این اساس علاوه بر فرآیند تولید، عواملی مانند قیمت دلار، قیمت نیکل، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های گمرک و غیره بر قیمت نهایی آن اثرگذار است. با این حال برای دریافت رقابتی‌ترین قیمت ورق استیل 316، 304، 310 و غیره می‌توانید از طریق شماره تلفن 62709-021 یا وبسایت Steelarvin.com با کارشناسان مجموعه استیل آروین ارتباط بگیرید.

استیل آروین بزرگ‌ترین عرضه کننده انواع محصولات استنلس استیل!

ورق استنلس استیل یکی از پرکاربردترین محصولات استنلس استیل در صنایع مختلف است. با توجه به این امر بهتر است در زمان خرید انواع ورق استیل، دقت لازم را داشته باشید. یکی از بهترین راه‌های خرید محصولات استنلس استیل، خرید از تأمین و عرضه‌کننده اصلی است. در همین راستا است که پیشنهاد می‌کنیم محصولات استنلس استیل را از مجموعه بزرگ استیل آروین تهیه کنید.

استیل آروین همراه با تیم تخصصی و فنی خود بیش از 25 سال است که در حوزه محصولات استنلس استیل فعالیت می کند. در حال حاضر استیل آروین یکی از برترین تأمین کنندگان محصولات استیل در ایران و کشورهای همسایه است. از جمله مزیت‌های خرید از واردکنندگان اصلی می‌توان به کیفیت بالای محصول، دارا بودن استانداردهای جهانی، دریافت قیمت رقابتی، ارسال به موقع محصولات، گارانتی و وارانتی محصولات، پشتیبانی پس از فروش و غیره اشاره کرد.

شما می‌توانید با تیم مهندسی مجموعه استیل آروین تماس بگیرید و پس از دریافت مشاوره تخصصی رایگان، برای خرید بهترین محصول متناسب با نیاز خود اقدام کنید. محصولات استیل آروین دارای یک سال گارانتی و وارانتی است. پس با خیالی آسوده محصولات استنلس استیل مورد نیاز خود را خریداری و در مسیر توسعه گام بردارید.

سوالات متداول

ورق‌های رنگی استنلس استیل چیست؟

ورق‌های رنگی استنلس استیل، ورق‌های فولادی ضد زنگ است که دارای یک فیلم یا پوشش رنگی بر روی سطح است. فیلم یا پوشش رنگی در رنگ‌های مختلفی مانند طلایی، رزگلد، مشکی، آبی، سبز و بسیاری دیگر موجود است. ورق‌ استیل رنگی ظاهری منحصر به فرد و مدرن را به هر پروژه‌ای ارائه می‌دهد.

ورق‌های رنگی استنلس استیل چگونه تولید می‌شوند؟

ورق‌های رنگی استنلس استیل با اعمال یک فیلم یا پوشش رنگی بر روی سطح فولاد ضد زنگ تولید می‌شوند. این فیلم یا پوشش در رنگ‌های مختلف موجود است و با روش‌های مختلفی مانند PVD (Physical Vapor Deposition) و آبکاری انجام می‌شود.