ورق استیل چیست؟ چه کاربردی دارد؟ انواع آن چیست؟ ورق استیل را از کجا بخریم؟ این برخی از سوالاتی است که مشتریان در خصوص نیاز خود در خصوص خرید ورق استنلس استیل دارند. به همین دلیل این مقاله نگارش شده است تا موضوعات پیرامون ورق استنلس استیل را به خوبی پاسخ دهد. با خواندن این مقاله به شما اطمینان می دهیم که ورق استیل و انواع و کاربرد آن را بشناسید و ورق استیل را با بهترین قیمت از برترین شرکت واردکننده خریداری کنید. با استیل آروین همراه باشید.

ورق استنلس استیل چیست؟ انعطاف‌پذیری بالا و امکان تحمل حرارت تا 2000 درجه سانتی‌گراد!

بهتر است که بدانید پایه ورق استنلس استیل از آهن تشکیل شده است و در ساخت آن آلیاژهای متنوعی جهت شکل و جوش‌پذیری و سختی آن مورد استفاده قرار می گیرد. کمتر از 2 درصد ورق استنلس استیل از کربن تشکیل شده است. کربن درجه سختی ورق استنلس استیل را افزایش می‌دهد به‌طوری‌‌که هر چه میزان کربن در ساخت ورق استنلس استیل بیشتر باشد مقاومت و سختی آن به مراتب بیشتر خواهد بود، اما شکل پذیری ورق کم می‌شود.

 در واقع هر چه کربنِ مورد استفاده بیشتر باشد انعطاف‌پذیری ورق استنلس استیل کمتر خواهد بود. ورق استنلس استیل به 2 صورت برگی (sheet) و رول تولید می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی ورق استنلس استیل که آن را به یکی از پرکاربردترین ورق تبدیل کرده است می‌توان به مقاومت بالا در برابر دما اشاره کرد؛ به‌طوری‌که ورق استنلس استیل تا دمای 400 الی 2000 درجه سانتی‌گراد و منفی 200 درجه سانتی‌گراد مقاوم است و می‌توان باتوجه به نیاز خود در بازه دمایی بسیار مختلفی ورق استنلس استیل را حرارت داد.

انواع ورق استیل را بهتر بشناسید و باتوجه به نیاز خرید کنید!

انجمن آهن و فولاد آمریکا برای اولین بار باتوجه به مشخصات فیزیکی، شیمیایی، خواص و شرایط تولید ورق‌های استیل را دسته‌بندی و نام گذاری کرد؛ در ادامه بیشتر با انواع و سری‌های ورق استنلس استیل آشنا می‌شوید. ورق را بر اساس آلیاژ آن طبقه‌بندی و گروه‌بندی می‌کنند. استیل‌ها چند سری متنوع دارند که می‌توان از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین آن‌ها به سری 300 و 400 اشاره کرد. در بین سری 300 و 400 ورق استنلس استیل سری 300 بسیار رایج‌تر و پرفروش‌تر است.

 از مهم‌ترین انواع ورق استنلس استیل سری 300 می‌توان به ورق استنلس استیل 304، 316، 321، 309 و 310 اشاره کرد. هر کدام از این ورق‌ها باتوجه به عناصر تشکیل دهنده‌ای که دارند خواص متفاوتی داشته و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به همین دلیل قیمت ورق استنلس استیل در انواع مختلف آن متفاوت است؛ چراکه درصد عناصر تشکیل دهنده هر کدام متفاوت است. پیشنهاد می‌کنیم که قبل از اینکه خرید خود را نهایی کنید حتما با کارشناسان متخصص این حوزه مشاوره کنید.

ورق استنلس استیل سری 300 ضد زنگ بوده و در بازار ایران بسیار پر‌مصرف است. از پرفروش‌ترین ورق سری 300 نیز می‌توان به ورق استنلس استیل 304 اشاره کرد که از سایر انواع ورقی که در بالا اشاره شد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق استیل

قیمت ورق استیل چقدر است؟ به هیچ‌وجه ورق استیل را گران نخرید!

قیمت ورق استیل باتوجه به سری و سایز آن متفاوت است. برای کسب اطلاعات بیشتری در خصوص انواع محصولات استنلس استیل و استعلام موجودی و قیمت با کارشناسان مجرب استیل آروین به شماره تلفن 62709-021 تماس بگیرید. پیشنهاد ما این است که قبل از هرگونه خرید ورق، میلگرد، لوله و اتصالات استنلس استیل حتما از کارشناسان متخصص این حوزه مشاروه بگیرد.

مهم‌ترین ویژگی ورق استنلس استیل؛ از جوش‌پذیری تا امکان بازیافت 100 درصدی!

  • ورق استنلس استیل قابل بازیافت است.
  • ورق استنلس استیل ظاهر زیباتری داشته و در مقابل حرارت با دمای بالا (400 الی 2000 درجه سانتی‌گراد) و دمای پایین (منفی 200 درجه سانتی‌گراد) مقاوم است.
  • ورق استنلس استیل مقاومت بالایی در برابر خوردگی داشته و بسیار بادوام و عمر بالایی دارد.
  • به دلیل وجود کروم در ساختار تولید ورق استنلس استیل، کاملا ضد زنگ است.
  • ورق استنلس استیل قابلیت جوش‌پذیری دارد.
  • به دلیل امکان ذوب کردن و قالب گیری مجدد، ورق استنلس استیل قابلیت بازیافت 100 درصدی را دارد.

کاربرد ورق استیل؛ از ساخت قاشق و چنگال تا راکتور هسته‌ای!

کاربرد ورق استنلس استیل آنقدر گسترده است که در یک مقاله نمی‌توان به‌طور کامل آن را بررسی کرد. اما برای اینکه چشم‌انداز دقیقی از کاربرد ورق استیل پیدا کنید در ادامه با ذکر چند مثال شما را با این ورق پرکاربرد آشنا می‌کنیم. به‌طور مثال از ورق سری 400 برای ساخت وسایل‌های کوچک استفاده می‌شود. اگر جزئی‌تر ورق سری 400 را بررسی کنیم، می‌توان گفت که ورق استنلس استیل 420، قابلیت پولیش شدن را دارد و همین ویژگی باعث شده که برای ساخت کارد و قاشق چنگال از آن استفاده شود.

 ورق استنلس استیل 410 در برابر سایش نیز مقاوم بوده اما متاسفانه در برابر خوردگی مقاومت نسبتا کمی دارد. از ورق استنلس استیل 430 نیز معمولاً برای طراحی داخلی خودروها، دکوراسیون و تزئینات داخلی ساختمان استفاده می‌شود. در واقع ورق استنلس استیل سری 400 به دلیل اینکه خاصیت شکل‌پذیری بالایی دارد قیمت کمتری نسبت به ورق استنلس استیل سری 300 دارد.

ورق استنلس استیل سری 300 در صنایع غذایی، دارویی، شیمیایی، فولادسازی، نفت و گاز و پتروشیمی باتوجه به اینکه با چه موادی در ارتباط بوده و محیطی که استفاده می‌شود کاربرد متفاوتی دارند.

ورق استیل بگیر و نگیر چیست و چگونه ورق را ضد زنگ کنیم؟

ورق بگیر به فولاد ضد زنگ زنگی گفته می‌شود که توسط آهنربا جذب می‌شود و بالعکس ورق استیل نگیر نیز به فولادی می‌گویند که خاصیت جذب آهنربایی ندارد. بهتر است که بدانید که کروم و نیکل باعث می‌شوند که ورق استیل جذب آهنربایی نداشته باشد.

چگونه ورق را ضد زنگ کنیم؟ برای اینکه ورق استیل ساده را ضد زنگ کنید کافی است ورق 10.5 درصد کروم داشته باشد. کروم پس از اینکه با هوا ترکیب شود اکسید کروم به وجود می‌آید. توجه داشته باشید که اکسید کروم با چشم دیده نمی‌شود اما بین فلز و هوا لایه‌ای را به وجود می‌آورد که باعث می‌شود فلز سالم بماند.

100 درصد ورق‌های استنلس استیل قابل بازیافت هستند. ورق‌های استیلی که غیرقابل استفاده یا ضایعاتی هستند در فرایند ذوب قرار می‌گیرند و مجددا قالب‌گیری می‌شوند. بهتر است که بدانید تا 80 درصد ورق‌های استنلس استیل در جهان به روش بازیافت تولید می‌شود.

ورق استیل از کجا بخرم؟ استیل آروین برترین واردکننده انواع محصولات استنلس استیل در ایران

در این مقاله بررسی کردیم که ورق استیل چیست، چه کاربرد و ویژگی هایی دارد و انواع آن را بررسی کردیم. ورق استنلس استیل بسیار پرکاربرد است و از تجهیزات صنعت اتمی تا ساخت قاشق، چنگال و کارد از آن استفاده می‌شود. یکی از دغدغه‌های اصلی تولیدکنندگانی که نیاز به ورق استنلس استیل دارند تهیه این ورق پرکاربرد از شرکت معتبر است.

استیل آروین با سابقه 25 ساله در زمینه واردات انواع محصولات استنلس استیل سال‌هاست که در ایران یکی از برترین عرضه کننده ورق، میلگرد، نبشی و ناودانی، پروفیل، لوله، اتصالات و شیر‌آلات استنلس استیل با بهترین قیمت بازار است. چنانچه در خصوص ورق استیل و سایر محصولات استنلس استیل سوالی دارید در بخش نظرات کامنت خود را درج کنید، کارشناسان متخصص استیل آروین در سریع‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما خواهند بود.