در این مطلب از استیل آروین می‌خواهیم نگاهی به چیستی لوله دکوراتیو داشته باشیم. همچنین با انواع متداول آن در بازار ایران نیز آشنا خواهیم شد. درباره کاربردها و مزایای استفاده از این لوله‌ها نیز اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

لوله دکوراتیو؛ استفاده از استنلس استیل در طراحی و دکوراسیون 

امروزه برای دیزاین و طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای مسکونی و غیر از آن، از متریال‌های مختلفی استفاده می‌شود. از جمله پراستفاده‌ترین متریال‌هایی که می‌توان مثال زد، لوله دکوراتیو است. محبوب لوله‌های استنلس استیل روزبه‌روز در حال افزایش است و می‌توان در سبک‌های مختلفی از طراحی داخلی از آن‌ها بهره برد.

لوله دکوراتیو؛ استفاده از استنلس استیل در طراحی و دکوراسیون

 

لوله استیل دکوراتیو چیست؟

لوله استیل دکوراتیو را می‌توان در دسته‌بندی انواع لوله‌های استیل ضدزنگ یا همان استنلس استیل قرار داد. همان‌طور که از نام این لوله نیز به‌خوبی پیداست، از آن‌ها برای مقاصد دکوراتیو، طراحی دکوراسیون داخلی یا نمای خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی این لوله‌ها، مقاومت بسیار بالای آن‌ها در برابر زنگ‌زدگی است.

مهم‌ترین علت وجود این ویژگی‌، استفاده از آلیاژهای کربن، نیکل، کروم و منگنز در این لوله‌ها است. لوله دکوراتیو معمولاً با استاندارد AISI آمریکا تولید می‌شود و گریدهای متفاوتی از جمله 304، 310، 316 و 321 برای تولید این لوله وجود دارد. لوله استیل دکوراتیو معمولاً ضخامتی بین 0.8 تا 2 میلی‌متر دارد و در طول‌های 3 یا 6 متری تولید می‌شود. 

کاربرد لوله استنلس استیل دکوراتیو چیست؟

حال که از ماهیت لوله‌ استیل دکوراتیو آگاهی داریم، بد نیست که نگاهی به کاربردهای آن نیز داشته باشیم. چنان که پیش‌تر نیز به آن اشاره کردیم، از لوله‌های دکوراتیو صرفاً برای مقاصد دکوراتیو استفاده می‌شود؛ این لوله‌ها کاربردهای صنعتی ندارند و از آن‌ها تنها برای تزیینات داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود.

به‌طورکلی کاربردهای لوله استیل دکوراتیو را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • ساخت انواع و اقسام سازه‌های فلزی تزیینی
  • استفاده در نمای خارجی ساختمان‌ها به‌خصوص در مناطق مرطوب
  • ساخت نرده‌های و حفاظ‌های ساختمانی با هدف زیبایی
  • ساخت انواع پوشش‌های تزیینی پنجره‌ها، بالکن‌ها، راه‌پله‌ها
  • ساخت میله‌های حفاظتی و دستگیره‌های داخل کابین آسانسور
  • ساخت انواع المان‌های هنری برای محیط‌های خارجی و داخلی
  • ساخت انواع مبلمان راحتی برای منازل، اداره‌ها یا پارک‌ها
  • استفاده در سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مانند مترو، اتوبوس و ایستگاه‌ها
  • استفاده برای ساخت تزیینات خاص در محیط‌ها بهداشتی و غیره

 

انواع لوله استنلس استیل دکوراتیو کدام است؟ 

انواع لوله استنلس استیل دکوراتیو کدام است؟

لوله استیل دکوراتیو انواع مختلفی در بازار دارد؛ درست به همین دلیل قبل از اقدام برای خرید لازم است که انواع آن را بشناسید و با ویژگی‌های هر یک آشنا باشید. از جمله متداول‌ترین انواع لوله دکوراتیو می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

لوله دکوراتیو طرح‌دار

همان‌طور که از نام این نوع لوله دکوراتیو نیز پیداست، می‌توان آن را در طرح‌های مختلف و متنوع خریداری کرد. ضخامت و گرید مورداستفاده برای تولید این لوله متفاوت است.

لوله دکوراتیو طلایی

برای تزیینات لوکس و سلطنتی، معمولاً از لوله دکوراتیو طلایی استفاده می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان گفت این نوع محبوبیت بسیار زیادی دارد. ضخامت و گرید ورق مورداستفاده برای این لوله دکوراتیو نیز متنوع است.

لوله دکوراتیو مات

برای سبک‌های مدرن و مینیمال از لوله دکوراتیو مات استفاده می‌شود. این لوله‌ها مقاومت خارجی بالایی دارند و در برابر خط‌ وخش استحکام زیادی از خود نشان می‌دهند. درست به همین دلیل برای محیط‌های پررفت‌وآمد عمومی بسیار مناسب هستند.

لوله دکوراتیو خش‌دار

جدیدترین نوع از لوله دکوراتیو را می‌توان همین مورد دانست؛ می‌توان این‌طور گفت که لوله خش‌دار، ویژگی‌های مهم لوله‌های قبلی را در خود جای داده است به همین دلیل می‌توان از آن برای مقاصد مختلف استفاده کرد.

لوله دکوراتیو نازک

در نهایت، می‌توان لوله دکوراتیو نازک را نیز معرفی کرد. همان‌طور که از عنوان این مدل نیز به‌خوبی پیداست، ضخامت آن از دیگر انواع لوله دکوراتیو کمتر و در حدود 0.5 تا 0.5 میلی‌متر است. از این لوله نیز می‌توان برای کاربری‌های متنوعی استفاده کرد.

مزایا و معایب استفاده از لوله استیل دکوراتیو  

مزایا و معایب استفاده از لوله استیل دکوراتیو

استفاده از لوله استیل دکوراتیو می‌تواند مزایای بسیاری را برای شما به همراه داشته باشد؛ بدون شک قبل از اقدام برای خرید این محصول، نیاز است که با تمامی مزایا و معایب آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید به بهترین شکل تصمیم‌گیری نمایید. در ادامه می‌توانید مهم‌ترین مزیت‌ها و عیب‌های استفاده از این لوله‌ها را مشاهده فرمایید:

مزایای لوله استیل دکوراتیو:

  • مقاومت در برابر زنگ‌زدگی
  • مقاومت بالا در برابر فشار و ضربات خارجی
  • استحکام بسیار بالا
  • طول عمر بسیار زیاد
  • مقاومت در برابر تغییرات دما
  • مقاومت در برابر تغییرات رنگ ناشی از رطوبت
  • نگهداری بسیار آسان و عدم نیاز به سرویس به‌صورت دوره‌ای
  • قابلیت جوشکاری لوله دکوراتیو و پرداخت آن‌ها
  • قابلیت ماشین‌کاری لوله دکوراتیو و خم‌کاری آن‌ها
  • قابلیت بازیافت لوله دکوراتیو به‌صورت 100 درصدی

معایب لوله استیل دکوراتیو

  • قیمت بالا در مقایسه با لوله استیل معمولی 

چه عوامل بر قیمت لوله استیل دکوراتیو تأثیر دارند؟

در زمان خرید لوله استیل دکوراتیو، باید بدانید که عوامل بسیاری می‌توانند بر قیمت این محصول تأثیر مستقیم و غیرمستقیم داشته باشند. با آگاهی از این عوامل، می‌توانید بودجه خود را بهتر مدیریت کرده و تصمیم‌گیری منطقی‌تری برای انتخاب زمان خرید داشته باشید:

  • یکی از مهم‌ترین عوامل، ابعاد و وزن لوله استیل دکوراتیو است؛ هراندازه که ضخامت و وزن آن بیشتر و ابعاد آن بزرگ‌تر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.
  • مشخصات فنی لوله نیز در قیمت آن تأثیرگذار است؛ برای مثال گرید بالاتر ورق اولیه می‌تواند قیمت نهایی لوله دکوراتیو را افزایش دهد.
  • قیمت مواد اولیه به‌کاررفته در ساخت ورق لوله نیز می‌توان در قیمت لوله استیل دکوراتیو تأثیرگذار باشد. مثلاً با افزایش قیمت کروم، قیمت لوله نیز بیشتر می‌شود.
  • تغییرات سیاسی مبدأ تولید یا مقصد فروش نیز می‌تواند به طور غیرمستقیم در قیمت لوله دکوراتیو تأثیر داشته باشد.
  • حمل‌ونقل لوله استیل دکوراتیو نیز از دیگر عواملی است که می‌تواند منجر به افزایش قیمت تمام‌شده آن شود.
  • در نهایت، انواع مختلف لوله استیل می‌تواند قیمتی متفاوت از دیگری داشته باشد؛ زیرا کاربرد، متریال‌های اولیه و مشخصات هر یک با دیگری متفاوت است.  

کلام آخر

در این مطلب از استیل آروین با لوله استیل دکوراتیو و ویژگی‌های منحصربه‌فرد آن آشنا شدیم. دیدیم که چه استفاده‌های متنوعی می‌توان از این لوله در ساختمان‌سازی و دیزاین فضاها داشت؛ همچنین با انواع این لوله و مزایای استفاده از آن نیز آشنا شدیم. برای خرید لوله استیل دکوراتیو، استیل آروین می‌تواند بهترین انتخاب شما باشد.

استیل آروین با بیشتر از 25 سال سابقه، بدون شک می‌تواند مرجعی مطمئن برای خرید انواع لوله‌های استیل و ورق استنلس استیل باشد. با مجموعه ما، شما می‌توانید پایین‌ترین قیمت را در کنار بالاترین کیفیت تجربه کنید. گارانتی یک‌ساله محصولات، بدون شک یکی از مهم‌ترین مزایای خرید از استیل آروین است. برای کسب اطلاعات بیشتر، کافی است که از طریق راه‌های ارتباطی با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.