بسیاری از افراد می‌پرسند که استیل بگیر خوبه یا نگیر؟ این در حالی است که پرسیدن این سؤال حرفه‌ای نیست. چرا که تصور افراد جامعه از بگیر و نگیر بودن استیل با دنیای علمی و مهندسی متفاوت است. بگیر بودن استیل به معنای این نیست که ورق به سرعت زنگ‌زده و فرسوده می‌شود. بلکه تفاوت بگیر با نبودن استیل در ساختار شیمیایی آن است.

بنا به تفاوت ترکیبات شیمیایی، ویژگی و کاربرد استیل بگیر و نگیر از هم متفاوت است. در این مقاله می‌خواهیم به ساده‌ترین زبان ممکن تفاوت‌های ورق استیل بگیر و نگیر و مقایسه آن را بررسی کنیم. تا با انواع ورق استیل بیشتر آشنا شوید. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ورق استیل بگیر چیست؟ استیل بگیر ضدزنگ است!

عنصر پایه تمامی فولادها آهن است. یعنی هم استیل بگیر و هم استیل نگیر از آهن ساخته می شود. آنچه بین گروه بندی و آلیاژهای استیل تفاوت ایجاد می کند در واقع ترکیب عناصر است. استیل بگیر از ترکیب عناصر اصلی مانند آهن، کربن، نیکل و کروم ساخته می شود.

ورق استیل بگیر ورقی است که آهنربا به آن می چسبد. چسبیدن آهنربا به استیل به دلیل بیشتر بودن مقدار آهن نیست. بلکه اضافه کردن کروم بیشتر در کنار نیکل کمتر، باعث تغییر ساختار شیمیایی استیل و واکنش آن به آهنربا شده است. به عبارت دیگر آلیاژهای گروه استیل بگیر مقدار کروم بیشتری داشته و مقدار نیکل آن نبست به استیل نگیر کمتر است. در ادامه همراه با استیل آروین ورق استیل نگیر و تفاوت آن با استیل بگیر را بررسی می‌کنیم.

ورق استیل نگیر چیست؟ ورقی مقاوم در برابر حرارت!

پایه اصلی تولید ورق استیل نگیر نیز آهن است. اما در ترکیبات شیمیایی آن مقدار نیکل بیشتری دارد. بالا بودن مقدار نیکل باعث شده تا ورق استیل نگیر خاصیت مغناطیسی خود را از دست داده و توسط آهنربا جذب نشود. ورق استیل نگیر به دلیل بالا بودن مقدار نیکل و ترکیب آن با کروم در مقابل خوردگی مقاومت خوبی دارد. همچنین برخی از آلیاژهای ورق استیل نگیر در برابر حرارت بالا مقاومت بسیار بالایی دارند و با نام استیل نسوز نیز شناخته می‌شوند.

لازم به ذکر است که انواع ورق استیل نگیر قیمت و کاربردهای متفاوتی دارند. برای استعلام قیمت دقیق ورق استیل  304، 316 و قیمت ورق استنلس استیل 310 (نسوز) می‌توانید با مجموعه استیل آروین تماس بگیرید.

انواع ورق استیل بگیر؛ استیل 430 پرکاربردترین نوع ورق استیل بگیر!

ورق استیل بگیر در برابر خوردگی و اکسیداسیون مقاومت نسبی دارد و در صنایع مختلف به کار برده می‌شود. ورق استیل بگیر به سه دسته ورق استیل 410، 420 و 430 تقسیم می‌شود. هر کدام از انواع ورق استیل بگیر ویژگی‌های خاص خود را دارند( عمده تفاوت در مقدار عنصر کروم هر یک از آنهاست). پرکاربردترین نوع ورق استیل بگیر، ورق 430 است.

ورق استیل بگیر 430 به دلیل بالا بودن مقدار کروم آن نبست به دیگر انواع ورق بگیر، مقاومت خوبی در برابر خوردگی ناشی از مواد اسیدی و حرارت دارد. همچنین به دلیل قابلیت شکل‌پذیری به عنوان ورق استیل بگیر حرفه‌ای نیز شناخته می‌شود.

انواع ورق استیل نگیر؛ آلیاژ 304 پرفروش‌ترین نوع ورق استیل نگیر!

ورق‌های استیل نگیر به دلیل وجود عنصر نکیل، استحکام و مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند. ورق استیل نگیر به 6 دسته تقسیم می‌شود:

  • ورق استیل 304 و L304
  • ورق استیل S309
  • ورق استیل S310
  • ورق استیل 316 و L316
  • ورق استیل 321
  • و نهایتاً ورق استیل 4841 (310)

هر کدام از انواع ورق‌های استیل نگیر مزایا، ویژگی و کاربردهای خاص خود را دارند. پر کاربردترین نوع ورق استیل نگیر، ورق‌های 304 و 316 است. ورق استیل نگیر 316 نسبت به 304 قیمت بیشتری داشته و میزان مقاومت آن بالاتر است.

ورق‌های استیل نگیر با توجه به نوع کاربرد به اشکال متفاوت تولید و در دسترس مشتریان قرار داده می‌شوند. قیمت هر کدام از ورق‌ها بنا به نوع روش تولید، عناصر به کار رفته و کاربرد آن متفاوت است. برای استعلام قیمت دقیق انواع ورق و قیمت ورق استنلس استیل مشبک می‌توانید از طریق شماره تلفن 62709-021 با کارشناسان مجموعه استیل آروین تماس بگیرید.

رایج‌ترین تفاوت‌های ورق استیل بگیر و نگیر

استیل بگیر و نگیر هر دو از انواع استیل‌های پرکاربرد در صنعت است. هر کدام از انواع آلیاژهای استیل بگیر و نگیر ترکیبات شیمیایی خاص خود را داشته و کاربردهای متنوعی دارند. از تفاوت‌های اصلی ورق استیل بگیر و نگیر می‌توان به واکنش به میدان مغناطیسی و مقدار عناصر کروم و نیکل در تولید آن اشاره کرد. این دو تفاوت زمینه‌ساز دیگر تفاوت‌ها مانند تفاوت در گروه‌بندی و قیمت ورق استیل بگیر و نگیر شده است.

ورق استیل نگیر سری 300 از جمله ورق‌های استیل گروه آستنیت است. گروه آستنیت با مشخصه اصلی بالا بودن مقدار نکیل مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالایی داشته و در برابر حرارت نیز مقاوم است. ورق استیل بگیر در دسته فولادهای فریتی است. مشخصه اصلی فولادهای فریتی بالا بودن مقدار کروم و مقاومت نسبی در برابر خوردگی است.

تفاوت در قیمت استیل بگیر و استیل نگیر؛ قیمت رقابتی را از استیل آروین دریافت کنید!

قیمت استیل بگیر و نگیر از یکدیگر فاصله چندانی ندارد. تنها به دلیل وجود عنصر نیکل در تولید استیل نگیر، قیمت ورق استیل نگیر کمی بیشتر است. البته قیمت تنها ملاک لازم برای خرید نیست. چرا که بنا به ساختار شیمیایی متفاوت، کاربردهای آن‌ها با هم فرق می‌کند. بهتر است قبل از خرید ورق استیل با کارشناسان متخصص مشورت کنید تا متناسب با نیازتان بهترین نوع ورق استیل را به شما معرفی کنند.

لازم به ذکر است برای دریافت لیست تمام محصولات استنلس استیل و مشاوره تخصصی حین خرید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه استیل آروین تماس بگیرید و راهنمای لازم را دریافت کنید. همچنین می‌توانید از طریق وبلاگ سایت استیل آروین راهنمای خرید ورق، راهنمای خرید شیرآلات استنلس استیل، راهنمای خرید پروفیل استیل و دیگر محصولات استنلس استیل را مطالعه کنید.

ورق استیل نگیر و بگیر را از تأمین‌کننده اصلی بازار استیل ایران خریداری کنید!

در این مقاله تفاوت‌های ورق استیل بگیر و نگیر و مقایسه آن‌ها را با هم ارائه کردیم. ورق استیل بگیر و نگیر هر دو از جمله ورق‌های ضد زنگ و مقاوم در برابر خوردگی به شمار می‌روند .تفاوت اصلی ورق استیل بگیر و نگیر در ترکیبات عناصر شیمیایی و نوع واکنش به میدان مغناطیسی است. استیل بگیر با افزایش مقدار کروم در برابر آهنربا واکنش نشان داده و آهنربا را به خود می‌چسباند.

اما استیل نگیر با بالا بودن مقدار نیکل، مقاومت آن به خوردگی بالاتر رفته و همچنین آهنربا را به خود جذب نمی‌کند. بر اساس تفاوت در ترکیبات شیمیایی و خواص مکانیکی، قیمت استیل نگیر کمی بیشتر از قیمت استیل بگیر است.برای استعلام قیمت اصلی استیل بگیر و نگیر، با مجموعه استیل آروین تماس بگیرید.

استیل آروین با بیش از 25 سال سابقه فعالیت در حوزه استنلس استیل، از تأمین‌کنندگان اصلی بازار استیل ایران و کشورهای همسایه است. پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مشاوره فنی و تخصصی را از متخصصین مجموعه استیل آروین دریافت کنید. چرا که مشاوران متناسب با نیازتان بهترین محصول را با رقابتی‌ترین قیمت و مرغوب‌ترین کیفیت به شما ارائه می‌کنند. همراه با استیل آروین گام‌های بلندی در توسعه کسب و کار خود بردارید.